Jeg kan godt huske, hvad jeg lavede her til aften i 2 timer i Randers.
Først fortalte jeg personalet på Hobrovejens Skole om hukommelsestyper, og hvordan informationer kommer ind i langtidshukommelsen. For at det skulle sidde ekstra godt fast, øvede vi det. Ikke på én måde, men på tre forskellige måder. Det var lærerigt, afslørende og sjov. Stemningen var rigtig god, og der var inspiration til at arbejde videre sammen med eleverne.
Derefter fortalte jeg om roller i grupper, og hvordan man kan arbejde imod den typiske rolle, man kan tage på sig eller blive påduttet. Der var masser af roller at tage fat på – mindst 9 – og så fandt jeg ud af, at der ikke er så mange i dag, der har tjek på deres Peter Plys historier, men klarer det langt bedre med Tinka, Frost og vist nok også The Julekalender.
En spændende dag, som afrunder en fælles indsats fra mig og Rikke Christensen fra Clever Consulting, som har strakt sig over flere skoleår, hvor Hobrovejens skole har sat fokus på de højtbegavede elever på skolen. Mens jeg holdt de to beskrevne oplæg fortalte Rikke den anden del af personalet om selvbestemmelsesteori og kendetegn på god undervisning. Der er blevet hældt grundigt på!
Sikke en fantastisk rejse, skolen har været på! Dét kan jeg kun være stolt af at få lov at bidrage til.